ZAKAJ HOJA?

ZAKAJ Z REDNO HOJO KORAKAMO K ZDRAVJU?

  • Hoja je preprosto in naravno gibanje, ob primerni intenzivnosti je tudi zelo udobna in varna.
  • Hoja najbolj koristi srcu in pljučem, saj preprečuje srčne motnje in motnje krvnega obtoka.
  • Hoja ne škoduje mišicam, v primerjavi s tekom pa tudi bistveno manj obremenjuje sklepe, vezi in mišice.
  • Pri hoji je možnost poškodb minimalna, kajti saj je med hojo napor manjši.
  • Hoja sprošča in je odlična za vsakodnevno borbo proti stresu.
  • Hoja je primerna za vse starostne skupine.
  • Za hojo ne potrebujete posebne opreme. Malo spodbude, nekaj volje in že ste naredili korak v pravo smer: proti zdravju in boljšemu počutju.

KAKO HOJA POMAGA?

  • Hoja znižuje krvni tlak.
  • Hoja znižuje raven krvnega sladkorja.
  • Hoja znižuje raven škodljivega in zvišuje raven koristnega holesterola v krvi.
  • Hoja krepi srce in žilje.
  • Hoja zmanjšuje delež maščevja v telesu.
  • Hoja zmanjšuje negativne posledice stresa.
  • Hoja preprečuje redčenje kostne mase.
  • Hoja vzdržuje mišično moč in gibljivost sklepov.
  • Hoja ugodno vpliva na uravnavanje telesne teže, na sladkorno bolezen, osteoporozo, presnovo maščob in depresijo, primerno oblikuje tudi mišice nog in medenice.

Če strnemo, z gotovostjo lahko trdimo, da REDNA hoja zniža sistolni in diastolni krvni tlak, frekvenco srca v mirovanju, odstotek maščevja, indeks telesne mase, vrednost skupnega holesterola in obenem poveča našo zmogljivost. Prav tako hoja izboljša tudi kakovost življenja in splošno počutje posameznika.

KOLIKO KORAKOV POTREBUJEMO ZA ZDRAVJE?

Priznana raziskovalka hoje profesorica Tudor-Locke in kolegi priporočajo spremljanje stopnje sedečega življenjskega sloga z uporabo števca korakov. V ta namen so sestavili priročna navodila o priporočenemu dnevnemu številu korakov za določene starostne in specifične populacije:

  • Vsaj 10.500 korakov za predšolske otroke (4 – 6 let).
  • Vsaj 11.500 korakov za otroke v osnovni šoli (deklice med 6 – 11 letom starosti).
  • Vsaj 13.500 korakov za otroke v osnovni šoli (fante med 6 – 11 letom starosti).
  • Vsaj 10.500 korakov za mladostnike (12 – 19 let).
  • Vsaj 7.500 korakov za odrasle (20 – 65 let).
  • Vsaj 7.500 korakov za zdrave starejše (>65 let).
  • Vsaj 7.000 korakov za osebe z gibalnimi težavami ali kroničnimi boleznimi.

Ko želimo opredeliti pojem REDNA hoja, potem lahko rečemo, da naj zdravi moški prehodijo 10.000 korakov vsak dan, tisti s težavami in starejši pa vsaj 7.000.

Vas je ob branju teh vrstic zamikalo, da bi šli na sprehod? Odlično! Nadenite udobno obutev, primerno se oblecite in pogumno zakorakajte k zdravju. Pokukajte še na povezavo Naj lokacije, tam boste našli namige, za kakšno novo lokacijo, ki je morda še ne poznate.